trešdiena, 2012. gada 25. aprīlis

Mammu diena. Zeķu fails.


Labdien dāmas! Šorīt saplīsa zeķubikses un tādēļ nācās atklāt pliko kāju sezonu. Kā jau tas mēdz dzīvē notikt, nejaušu sakritību dēļ, manā pastkastītē jaunākais Frankie numurs, bet tajā raksts - ko iesākt ar saplēstām zeķubiksēm. Tā kā šo austrāļu žurnālu Rīgā iegādāties, manuprāt, nav iespējams, tad ņemšu un sarakstīšu padomus stabiņā uz leju. Ja nu noder smaidam un atrodas praktisks pielietojums. Nevarēju iedomāties, ka padomu būs tik daudz, jo līdz šim izmantoju tikai divus - apavu spodrināšanai un olu krāsošanai. Kāda ir jūsu pieredze?


1. Veļas mazgājamais maiss
Nogriez vienu zeķubikses kāju, liec iekšā apakšveļu, galu aizsien un droši mazgā veļasmašīnā. Mežģīnes necietīs un  diedziņi neizvilksies.

2. Matu gumija
Frankie neiesaka zeķi vilkt galvā, jo pretējā gadījumā izskatīsieties pēc banku aplaupītājiem, taču sagriežot zeķubiksi horizontālā virzienā šaurās strēmelēs, iegūsiet ko līdzīgu kalmāru riņķīšiem. Tos tad izmantojat matu atglaušanai vai zirgastes nostiprināšanai.

3. Vannas bumbas
Piepildiet zeķi a vasarā savāktām zālītēm - liepziediem, kumelītēm, piparmētru. Aizien galu ciet un met iekšā vannā.

4. Mājas uzkopšanas rīks
Velc noirušo zeķi uz rokas, iztēlojies, ka esi dāma garajos cimdos un noslauki putekļus.

5. Nagu lakas noņemamā "vatīte"
Sagriez zeķubiksi nelielos kvadrātiņos un izmanto nagu lakas noņemšanai.

6. Iegūsti jaunas zeķītes vai legingus
Ja saplīsušas tavas iemīļotākās krāsainās zeķubikses ar "smaržīgo" ziedu rakstu, vari nogriezt pēdiņu, un nošujot ar gumiju, iegūsi legingus. Vai ja tās saplīsušas augšdaļā - nogriez līdz celim, nošuj un iegūsi krāsainas zeķes, kuras vilkt sandalēs - aktuāli šosezon.

7. Smaržīgie maisiņi
Ja vēlies, lai tavā skapīs smaržo pēc lavandas vai kāda cita tīkama aromāta, liec sausos augus zeķē, aizsien ar glītu lentīti un skapī iekšā.

8. Rokdarbu pulciņš
Ar rokdarbiem esi uz "Tu"? Tad no zeķēm vari pagatavot paklājus. Tikpat labi noderēs arī kā pildījums dekoratīvajiem spilveniem vai rotaļlietām.

9. Kurpju maisi
Kāpēc pakļaut kurpes putekļiem, ja tās var ievietot zeķē. Sagatavo zeķu maisiņus. No vienām zeķubiksēm sanāks maisiņi 3 kurpju pāriem. Vai nav lieliski?

10. Apavu tīrāmais
Kaprona zeķes ir lielisks spodrināmais līdzeklis. Izmēģināts, pārbaudīts un atzīts par labu esam.

11. Uzglabā sīpolus
Sīpoliem tīk sausa telpa, tādēļ katru sīpolu liec zeķē, aizien un liec nākošo. Pakar pie skapja un nogriez pēc vajadzības.

12. Lieldienām
Krāsojot olas, liec apkārt lapiņas un citus dekorējamos, pēcāk ievieto zeķē un aizsien. Liec katlā sīpolu mizās un vāri.

P.S. Un vēl kāds sievišķīgs klaču jautājums. Dzīvesbiedrs Māris mēģina pārliecināt, ka zeķes vajagot lāpīt! Es savukārt saku, ka sen vairs nav tie laiki, kad veikalos būtu zeķu iztrūkums un pa kluso metu viņa saplēstās lietas miskastē. Tiešām?! Vai kāds vēl lāpa zeķes?!

Fotomateriāls: Froufrouu

19 comments:

  1. lāpu tikai vilnas zeķes, bet pārējās - miskastē (:

    AtbildētDzēst
  2. Patika ideja par vannas bumbām :)

    AtbildētDzēst
  3. nelāpu. bet manējais, līdzīgi kā Tavs, arī mēģina pierunāt uz lāpīšanu :)

    AtbildētDzēst
  4. pievienojos Mārai, lāpītas tiek tikai vilnas zeķes:-)

    AtbildētDzēst
  5. Mana vīramāte gan lāpa, gan gludina zeķes. Manā mājā šādas nodarbes ir aizliegtas, jo tiek uzskatītas par nevajadzīgu laika tērēšanu. Es arī pa kluso metu tās caurās zeķes ārā, tāpat jau nepamana :)

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Ha ha ha redz kas vieno sievietes - viņas pa kluso met laukā vīru lietas :)

      Dzēst
    2. Neticēsiet, bet mans vīrs zeķes un ne tikai tās, pats lāpa.Nu protams,ne jau visu,bet to kas dārgs un sirdij tuvs,to ņem un ar apbrīnojamu pacietību salāpa.:) :) Es pati gan varu stundām šūt un viskaut ko citu darīt,bet lāpīt gan ne!

      Dzēst
  6. Es tikko iedomājos kā izskatītos mūsdienu vīrietis ar salāpītam zeķēm, draugu pulkā mājas ballītē.... he he he... Amizanti...
    Diez vai tās tiktu vilktas, pat ja būtu salāpītas, bet blakus stāvētu 3 pāri nelāpītu. Vilnas zeķes gan - svēta lieta!

    AtbildētDzēst
  7. Nelāpu zeķes, bet iedomājos, ka ielāps taču var būt arī efekts, ne defekts :) Vilnas zeķes zem mana goda lāpīt. Izārdu un adu jaunas.

    AtbildētDzēst
  8. Idejas superīgas. Bet zeķes un kokvilnas zeķubikses gan es lāpu, kamēr caurumiņi maziņi. Kamēr noskatos kādu savu iemīļoto seriālu sēriju, tikmēr vairāki pāri ir atkal gatavi lietošanai un vīrietim darba zābakos vai hokeja spēlēšanai tak nav starpības, vai jaunas vai lāpītas zeķes.

    AtbildētDzēst
  9. hmm, savas dārgās vilnas zeķubikses lāpu gan..bet vīra saplēstās ar pa kluso metu laukā. bet lāpišanā ir arī kaut kas meditatīvs, man ļoti patik nepaterētāju filozofija, ja izdodas tā salāpit, ka neredz..tad liekas, o, tas ir kaut kas:DD

    AtbildētDzēst
  10. Nelāpu. Visas caurās ar slaidu vēzienu aizceļo uz gružu-kasti. Bet ... nākamo pāris dienu laikā noteikti tiek iegādāts jauns pāris vietā, lai nebūtu tā, ka pēkšņi vienā dienā nav nekā ;)

    AtbildētDzēst
  11. zekjes un zekjubikses viirieshu un sievieshu - te ir dazhaadi pieejamie varianti - uzrautas skaistas zekubikses nematu aaraa...tas cauruminsh man netraucee...cauruminu pirkstos aizlaapu, jo taas smukaas kas kalpo jau no kaada tur gada vairs nav iespeejams nopirt...house of holland piemeeram.... viiram gan laikam zekjes netiek l;aapiitas, forsh raxts...aizdomaajos

    AtbildētDzēst
  12. foršas idejas, jo sevišķi par vannas bumbu ar smaržīgajām zālītēm. bet ja par zeķu lāpīšanu, tad es ar nelāpu, ar vienu izņēmumu šoziem, kad mēģināju salāpīt ļoti īpašas vilnas zeķes. secināju, ka nemaz ar tik vienkārša tā lāpīšana nav, ja caurums tiešām reāls.

    AtbildētDzēst
  13. ZHAKS:
    vēl jau ir tie foršie zvēriņi ko šuj no zeķēm...
    es arī vairāk uz ārā mešanu,villenes vedu vecmammai-viņai lāpīšana ir vesela māksla :)
    aaa...un es arī nemēdzu gludināt, bet mana mamma gludina pat plānās zeķītes un zeķbikses :)

    AtbildētDzēst
  14. es nelāpu.....pat vilnas....:) man jau avirs neprasa lai lāpu:))))

    AtbildētDzēst
  15. Lāpu tikai vilnas zeķes, man pat pašai patīk tas process. bet citas - protams, ka ārā, ciest nevaru tās puscaurās!

    AtbildētDzēst
  16. Atzīšos - es mēdzu "aizvilkt" bērnu zeķenēm mazos caurumiņus. Tad gan cenšos piekontrolēt, lai šīs tiktu vilktas tikai un vienīgi ekskluzīvi uz laukiem ārā darbos. Bet tad sanāca neliela kļūmīte - auklīte bija šamējās no mana rezerves plaukta uzvilkusi puikam uz skoliņu ... Par šo tēmu pirms pāris gadiem Cālī bija TĀĀDA diskusija, ka man no tā laika ir morāla trauma no sērijas - ka tik kāds šito nepamana (pat, ja bērni-2 gadīgi un principā diez vai to vispār ciits citam ievēro). Nolēmu, ka no šī niķa jātiek vaļā un rezerves plaukta nebūs. Pieaugušajiem - nē, es tiešām nevaru iedomāties, ka mans vīrs sēdētu draugu kompānijā ar lāpītu zeķi kājās (kas protams, gan labāk, nekā - caura :) E.

    AtbildētDzēst