piektdiena, 2012. gada 16. marts

Ceļojuma piezīmes. Ēģipte 4. un 5.diena.


Latvietītī! Tāds ir mūsu ģimenes sauklis šajā ārzemju ceļojumā. Ēģiptē patiesi vietējie samācījušies runāt krievu valodā - ok jā! tas ir bizness izdarīt visu pa prātam klientam, bet dārgie ēģiptieši - neļaujiet sev kāpt uz galvas. Mūsu lielās kaimiņvalsts pārstāvju attieksme pret vietējiem ir vairāk kā atbaidoša un tādēļ... Taujāti vai esam krievi, lepni atbildam - nē! Latvieši! "Tad jau runājat krievu valodā?" apvaicājas kāds veikalnieks. Nē. Un turpinam sarunu angļu mēlē. Ēģiptiešu sirdis atmaigst un esam atvērti dialogam, sarunām par bērniem, vietējām tradīcijām. Lai dzīvo kultūru dažādība, valodu daudzveidība un galvenokārt cilvēcīga cieņa vienam pret otru.

Attēlā: Uz Sarkanās jūras fona MAMMU šalles aizsegā.

3 komentāri:

  1. īsti neizprotu, ko autore vēlējās teikt, ar šo blogierakstu...valoda ir valoda, uzvedības kultūra ir uzvedības kultūra...

    AtbildētDzēst
  2. aaa, mes tiesi pirms 1 menesa atgriezamies no Egiptes un ari principa krieviski nerunajam. ar lepnumu teicam, ka esam no LV un , ja kads nezinaja, tad teicam, ka kaiminos Skandinavijai....Smiekligi bija, ka ar saviem berniem pie saldejuma stenda kautko calojam, pienaca musu karta un mes ta mierigi un nesteidzoties likam saldejumu traucinos un pienak viens virietis klat un man saka- es jums palidzesu- krievu valoda. Es smaidot atbildu: no thanks un ap saldejuma kameru spietojosas tineneses vinam saka krieviski: vinas( tas ir es ar berniem) nesaprot krievu valodu. Es tikpat mierigi atkal preti krievu valoda: ne saprotu gan, bet labpratak runaju angliski. Cilveki mums apkart bija uz pauzes :D Labs piemers ka saviem berniem macit cik svarigi zinat vairakas valodas :-)
    Un vel es biju soka par sporta terpu dazadibu :D Un krievu meitenu pucesanos uz vakarinam un talako vakara dalu un blakus vinam viriesi joprojam sporta terpos :D
    Lai Jums forsa atputa :-).

    AtbildētDzēst
  3. ziniet, Ēģiptē var ceļot arī citādi... nedzirdot krievu valodu. Viss atkarīgs, kur un kā... Es saprotu, ka dažiem patīk atpūsties kūrortos, bet nu tā var palaist garām patieso vietas skaistumu, ko bieži vien sabojā tūristu masas, kas ne tikai runā krievu, bet arī citās valodās...

    AtbildētDzēst