trešdiena, 2011. gada 14. septembris

Mammu diena. Tetovējumi.


Pēdējā laikā man aktualizējies jautājums par tetovējumiem. Vienmēr esmu domājusi, ka tetovējumi - tas ir forši, bet ne man. Taču arvien biežāk pieķeru sevi pie domas, kad mēģinu vizualizēt kādu zīmējumu uz savas ādas. Pateicoties Andželinai Džolijai esmu apdomājusi arī bērnu vārdu uztetovēšanu. Un tagad lielais jautājums - kāpēc vispār cilvēki tetovējas? Manuprāt, tādā veidā ierakstamies kādā domubiedru grupiņā... tādos kā sava ceļa gājējos un brīvdomātājos. Maybe I'm wrong, bet kaut kā tā šķiet. Bet ja tomēr izšķiramies PAR, tad atbalstu savu bērnu vārdu, dzimšanas laika un tamlīdzīgas tematikas tetovējumus.

Kā Jums šķiet - kāpēc cilvēki tetovē savu bērnu vārdus? Vai Jūs to darītu? Un vai Jums patīk kā izskatās tetovējumi? Zinu jau zinu tetovēšana bieži vien ir ārkārtīgi privāta padarīšana, kuru eksponējam uz savas ādas, bet vai tetovējumi ir vairāk domāti sev, jeb kā paziņojums pasaulei - piemēram, "Lūk man ir 2 bērni" vai "Es esmu par brīvību" utt? 

P.S. Katrā gadījumā man ļoti patīk cilvēki ar tetovējumiem, un tetovējumi, kas satur kādu dziļāku domu.

Mammas - slavenības, kuru tetovējumi satur informāciju par bērniem:
1. Džūlija Roberts (bērnu vārdi muguras lejasdaļā).
2. Heidija Kluma (zvaigznes uz rokas, kas simbolizē bērnus).
3. Andželina Džolija (bērnu dzimšanas vietu koordinātes).

16 comments:

  1. uztveršu šo rakstu personīgi :) rītvakar Tu varēsi te pierakstīt arī ceturo mammu,kuras tetovējums satur informāciju par bērniem :)

    AtbildētDzēst
  2. Hei! Nu es jau sen domāju par bērnu vērdiņu un dzimšanas datu ietetovēšanu uz sprandas! Bet nevaru saņemties savu līdz šim "tīro" miesu, kā tu saki, iedalīt pēc tam kkādā grupā - "tetovētie cilvēki"... :D

    Nu saproti - kamēr esi balta lapa, tev priekšā visas pasaules fantāzijas par to, kāda tu īsti esi, bet, tiklīdz uztaisi tatoo, tā automātiski tiec iedalīts "tajos ar tetovējumiem"...

    Un tas mani bremzē...

    Un doma tetovēt info par bērniem lieliski sasaucas ar tekstu no "Eat Pray Love" - "Having a baby is like getting a tattoo on your face. You really need to be certain it's what you want before you commit."

    Liekas, ka mēs -mammas - tieši tā arī jūtamies. Bet tādā labā nozīmē. Un tāpēc apsveram šo tetovējum+metaforu tīri fiziski realizēt dzīvē.

    Interesanta tēma. Paldies.

    AtbildētDzēst
  3. jā. rīt eju pie jāņa :) un zinu jau tagad, ka pirmo,bet ne pēdējo reizi :)

    AtbildētDzēst
  4. Man jau ir viens simbolisks tetovējums, kuru tetovējot jau zināju, ka tam vēlāk būs blakus arī bērnam veltītais :) Uzzīmēts gan vēl nav, man jāpagaida, bet nu jau drīz.

    AtbildētDzēst
  5. Man tetovējumi nepatīk, un es to nekad nedarītu. Varbūt tie ir ok uz jaunas un "svaigas" ādas, bet pēc daudziem gadiem omīte ar hieroglifiem uz kakla vai bizbizmārītēm uz dibena, manuprāt, izskatītos vairāk kā dīvaini...
    Man nav īsti skaidra motivācija, kāpēc būtu uz sevis jātetovē bērnu vārdi vai dzimšanas dati. Lai neaizmirstu, kā viņus sauc un kad jāsveic dzimšanas dienā? Vai lai demontrētu citiem, ka es esmu māmiņa? Varbūt tad labāk uzreiz uztetovēt pašu bērnu, piemēram, šeit daži eksemplāri: http://expla-galleries.blogspot.com/2010/06/ugly-baby-tattoos.html
    Es varbūt nedaudz pārspīlēju un ironizēju, bet tomēr... Tiešām interesanta tēma.

    AtbildētDzēst
  6. Anonīmais :)
    Motivācija ir tāda pati kā laulības gredzenam - vai tad bez tā tu piemirstu, ka esi precējusies? Nē! Tātad tatoo ar bērna iniciāļiem ir simbolika saistībām, kuras tev ir ļoti dārgas.
    Šobrīd es, piemēram, vēl neesmu gatava tetovējuma fiziskajai izpausmei, kaut gan garīgo dikti jūtu.
    Cilvēks vispār ir ļoti mainīga būtne, kā jau minēja Santa, viendien viņš domā tā, otrā jau citādi...
    Un izvairītos es, tāpēc, no jebkura veida kategoriskuma izteikumos...;)

    AtbildētDzēst
  7. Man atkal patika anonīmā rakstītāja ironija... pat sasmējos. Domāju, ka mans dzīvesbiedrs ir līdzīgās domās :D

    AtbildētDzēst
  8. Nepatīk man tetovēšana (jā, jā zinu, ka ir 21.gs un tetovēšana vairs nav tikai cietumnieku un prostitutu iezīmēšanas veids un tomēr, raugoties tetovējumu vēsturē, tie ir veidoti, lai cilvēku iezīmētu, vai apzīmētu - uz mūžu) bērns ar savu piedzimšanu savus vecākus savieno un iezīmē uz mūžu, tālāk varētu diskutēt par mīļotā cilvēka iniciāļu vai pastulbo taurenīšu iemūžināšanu uz ķermeņa...un to vai laulību gredzens ir vajadzīgs (laulība ir juridisks akts)
    bet, ko es gribēju teikt - bērni katrai mātei (es tiešām ceru, ka katrai) ir ļoti nozīmīgi, bet nevajag aizmirst pašu galveno - bērns ir autonoms, cilvēks pats par sevi, atsevišķa būtne.
    ja kāds izlemj sev ietetovēt da jebko, tad viņš to dara SEV un viņam ir kāda doma (gudra vai ne tik gudra, ne citiem par to spriest), tomēr nedomāju, ka bērna vārda, vai dzimšanas datu tetovējums ir "labais, gaumīgais, pareizais" salīdzinājumā ar taurenīti, hieroglifu utt.
    redzot lielu tīģera vai kobras utt, tetovējumu kādam, mēs tūlīt iedomājamies - diez kāpēc viņš tādu sev uztetovējis?

    AtbildētDzēst
  9. Man ir viens tetovējums, rožu kronis (zīmola GSUS logo), kas vairāk ir apliecinājums manai ticībai Dievam. Tas ir uz skausta, tāpēc nav īpaši redzams, bet nav arī neredzams.Tetovējums ir kaut kas mums svarīgs ko vēlamies darīt zināmu citiem, par ko esam pārliecināti. Kad gaidīju mazo jau izdomāju, ka nākamo tetovējumu veikšu par godu viņam. Šobrīd vēl apdomāju ko kā labāk un tad jau visticamāk nākamvasar varētu ķerties klāt pie darīšanas.

    AtbildētDzēst
  10. Manuprāt, salīdzināt tetovējumu, bērnam par godu, un laulības gredzenu ir muļķīgi. Jo galvenokārt (katram protams sava nozīme) laulību gredzenus velk arī tādēļ, lai par to paziņotu citiem, proti - parādītu, sorry, esmu aizņemts (lai gan citiem/citām tas nav šķērslis).

    Atgriežoties pie tēmas - tetovējumi, man ir pavisam konservatīvs viedoklis - tie sievieti neizdaiļo! Es neesmu vēl redzējusi nevienu sievieti, kurai tetovējums izskatītos labi. Arī tai pašai Džolijai. Bez pārmetumiem.

    Un, manuprāt, bērns mammas dzīvē ir pārāk svarīgs un nozīmīgs notikums, lai to vēl papildus iemūžinātu sev uz ķermeņa.

    Dārta

    AtbildētDzēst
  11. Nespēju sevi novaldīt un tomēr gribu izteikties par to tetovējumu vecumā - uz krunkainas ādas bizbizmāri/kuģi/briedi... Superīgi būtu, ja manai õmei būtu kāda mārīte, he he, bet ja nopietni - vecam cilvēkam āda ir nebaudāma jebkurā gadījumā, kas arī netiek demonstrēta un publiskota. Pat ja õmei/õpim ir tas ķeburs uz muguras, ciskas, pleca - neviens jau neredzēs un vispār jau sliktāk tik un tā nebūs. Daudz daudz krunkas, vai tomēr krunkaina bizbizmāre? Noteikti tad labāk, lai ir ko õmei mazbērniem rādīt/biedēt, ja viņa to ir gribējusi, nevis jaunībā domāt par to, kā uz sačervelējušās ādas, kas būs velns-sazin-kad-un-neviens-neskatīsies izskatīsies.
    Lai veicas ar plašāku skatījumu uz lietām un lai burvīgs vakars, no sirds! (:

    AtbildētDzēst
  12. Māra - tas bija "funny"... :) no sirds smaidu.

    AtbildētDzēst
  13. Man pavisam, pavisam drīz būs elfiņš-mazulītis uz skausta zem kura apakšā būs meitiņas dzimšanas datums 29.09.09. Nezinu, man tas šķiet pavisam skaisti, kad mamma iemūžina uz savas ādas kaut ko, kas ir veltīts viņas bērniņiem. Domāju,ka arī pašiem bērniņiem, kad viņi izaugs būs lepnums par to, ka mamma viņus tik ļoti mīl, ka ir gatava uz visu atlikušo dzīvi to iemūžināt uz sava ķermeņa (nesaku, ka tās, kam nav šādu tattoo nemīlētu bērniņus) Mans stils ļoti organiski saplūst ar tetovējumiem, zinu, ka arī tuvāko 20 gadu laikā daudz šo stilu nemainīšu, tas ir tas, kāda es esmu un man ir dziļi vienaldzīgas citu domas. Arī par vecumdienām..ja pašlaik tas ir kaut kas ārkārtējs vecs cilvēks ar tetovētu ādu, tad pēc gadiem 20-30 tā būs diezgan liela norma, jo man, piemēram,lielākā daļa draugu ir tetovēti. Tas būs tikpat pierasts skats kā tagad omīte ar lakatiņu galvā ;)
    Eva

    AtbildētDzēst
  14. Elfiņš mazulītis izklausās dikti mīlīgi. Un par vecumdienām tiešām nevajag satraukties, jo neviens vecs cilvēks jau īpaši neplātās ar kailu ķermeni (tā vismaz esmu novērojusi).

    AtbildētDzēst
  15. Ja kāds vēlas atvadīties no bērnības blēņām, tad jums šeit - http://www.dermatologs.com/tetovejumu-nonemsana

    AtbildētDzēst