otrdiena, 2011. gada 27. septembris

Mammu diena. Kā atkal būt formā?!


Atsaucoties uz mūsu iepriekšējām Mammu dienu diskusijām, šodien runāsim par formas atgūšanu pēc dzemdībām. Pateicoties gēniem man nav bijusi problēma ar ķermeņa formām, taču nekādīgi netieku pie perfektas sejas ādas. Ārsti atzīst, ka pēc krūts barošanas hormonālajai darbībai vajadzētu stabilizēties un ādai atkal kļūt veselīgai. Bet tagad par visu pēc kārtas.
Gatavojot ziņu ,nolēmu nelasīt psihologu, ārstu ieteikumus, bet gan dalīties savā pieredzē un uzklausīt jūsu stāstus, jo parasti jau tieši savstarpējā informācijas apmaiņa liek mums sarosīties un sekot norādījumiem, kuri izrādījušies veiksmīgi arī praksē.

1. Pirmsdzemdību periods.

Dzelzs daudzums organismā. Vai tiešām jāatsāk ēst gaļas produkti ja esi veģetārietis?
Deviņi mēneši, kamēr bērniņš bija vēderā sekoju līdzi dzelz rādītājiem organismā, jo sākotnēji analīzes bija graujošas. Tā kā uzturā nelietoju gaļu, tad nācās veikt dzelz preperāta injekcijas, jo tabletes un ampulas nelīdzēja. Gaļu gan es nesāku lietot un savu izvēli nenožēloju, un ar laiku uzlabojās arī analīžu rezultāti.

Strijas.
Kad biju pirmā bērna gaidībās draudzene man uzdāvināja Chicco pretstriju kremu, kuru no sestā mēneša lietoju ik dienas. Rezultātā nebija striju. Taču, kad gaidīju otro bērniņu nekādus kremus nelietoju un strijas tā arī neparādjās. Secinājums - iespējams striju parādīšanos nosaka gēni, nevis lēti vai dārgi kosmētikas līdzekļi.

Aktīva ikdiena.
Apskatot mātes pasi, redzu, ka pirmajā grūtniecībā svars pieaudzis no 58 kg līdz 65 kg, savukārt otrajā - 56,7 līdz 68 kg. Atminos, ka kā grūtniece vienmēr piekopu aktīvu dzīvesveidu - nekad nepārēdos un darbojos teju līdz bērna piedzimšanai.


2. Pēcdzemdību periods.

Nekādu diētu.
Tā kā mans svars pēc bērniņa piedzimšanas sakritās par 8 kg, par to ko ēdu īpaši nepiedomāju, tikai atceros, ka mana mamma katru dienu skandināja: "Tu tikai ēd! Lai piens nebeidzas!" Tā arī darīju.

Krūts barošana.
Ja pirmo bērnu baroju vien līdz 3 mēnešiem, jo īsti neapzinājos mātes piena nozīmību, tad otro baroju līdz gada vecumam, līdz viņš pats vairāk neizjuta vajadzību aizmigt pie pupiņa. Esmu dzirdējusi, viedokli, ka ja ilgāk baro ar krūti, tad svara zudums ir lielāks. Iespējams, jo šobrīd mana ķermeņa masa svārstās ap 53 kg.

3. Gadu pēc dzemdībām.

Veselīgs uzturs.
Nevarētu teikt, ka ieturu kādu īpašu diētu, bet esmu ļoti pieķērusies svaram 53 kg. Varētu pat teikt, ka tas ir mans ideālais svars, kāds nav bijis kopš pamatskolas gadiem.
Mana recepte - mazāk miltu produkti, no rīta ēdot rīsu galeti, bet vakarā grauzdētu tortillu vai 3 maizīšu vietā - vienu. Saltāti - absolūts favorīts manā ikdienas ēdienkartē, un kopš neēdu gaļu, salāti man patiešām garšo. Zivis - mājās gan negatavoju, bet nopērku žāvētu zivi vai tunča konservu.
Suši - lieliska ikdienas maltīte. Veselīga un ar mazu tauku saturu. Pietiekoši dārgi, lai ēstu katru dienu, bet reizi nedēļā mēģinu sev sagādāt šādu prieku.
Cepti produkti - ļoti reti, jo kopš ēdu salātus, mans organisms arvien sliktāk pārstrādā eļļā ceptos ēdienus. Taču ja dažkārt kārojas, tad ne vairāk kā saujiņas lieluma porciju, kas papildināta ar gurķiem, tomātiem un citiem svaigiem dārzeņiem.
Kūkas, mafini utt. - mani mīļākie ēdieni. Neēdu daudz, bet regulāri. Nupat apēdu vienu draudzenes gatavotu šokolādes trifeli. Nespēju atteikties.
Alkohols - ļoti reti. Ne biežāk kā reizi mēnesī un ne vairāk kā vienu glāzi vīna, alus.
Ūdens - vajadzētu vairāk. 

Sports.
Ja mana darba diena nesāktos 8.00 no rīta un nebeigtos ap 1niem naktī, tad sportošanai noteikti atvēlētu daļu savas dienas. Bet mazi, bērni, mājas solis un saspringts darba grafiks garantē kaloriju sadedzināšanu. Savukārt ja uz sportošanu skatos kā uz relaksējošu atslēgšanos no darbiem, tad noteikti joga. Esmu gājusi pie Inetas Ķirses, un varu ieteikt. Kad Andrejs nākamgad sāks iet dārziņā, apsolu, ka varēsiet manīt mani jogas zālē.

Laiks sev.
Ar laiku sev, domāju tos dienas brīžus, kad esat vienatnē. Man šādi brīži ir retums, bet es tos patiešām izbaudu. Dažas mierpilnas minūtes, ļauj būt priecīgākai un dod spēku.

Garīgā un ezotēriskā literatūra.
Tas gan nav tieši saistīts ar fiziskās formas atgūšanu, bet spēj dot spēku, kas mums jaunajām māmiņām ir tik ļoti nepieciešams brīžos, kad liekas, ka vairs nav spēka. Tādos mirkļos noskaitiet lūgšanu, mantru, vienkārši aprunājaties ar kādu viedu cilvēku, izlasiet iedvesmojošu grāmatu. Man daudz palīdzējušas Dr. Torsunova lekcijas (ajūrvēdas ārsts no Maskavas), kurās viņš runā par garīgām un arī ļoti praktiskām lietām ikdienas dzīves uzlabošanai. Pēc iekšējā miera mēdzu iegriezties arī baznīcā - ļoti spēcinoši.


Un tagad jūs, dārgās mammas - pastāstiet, kāda ir jūsu ikdiena? Kur ņemat spēkus? Vai ievērojat diētas, īpašu režīmu? Sportojat vai pietiek ar mājas soli? Kā atgūt svaru, ja nākuši klāt daži liekie kilogrami?  Varbūt arī neko nevajag atgūt, jo jūtaties komfortabli arī ar svaru, kas ir lielāks par standartu? Priecāšos dzirdēt jūsu domas!

26 komentāri:

  1. Manuprāt, vislabākā slaiduma recepte pēc grūtniecības ir krūts barošana un bērna pieskatīšana. Kāds gan tur var būt liekais svars, ja nepārtraukti sanāk skriet, rāpot, cilāt mazuli. Mazajam ir 9 mēneši, bet pirmsgrūtniecības svars jau sen kā atgūts. Pie ēšanas praktiski nepiedomāju, ēdu arī saldumus (kaut kur jau tā enerģija jāņem :). 2x nedēļā apmeklējam vingrošanu/jogu māmiņām un mazuļiem.

    AtbildētDzēst
  2. Piekrītu, vislabākā diēta ir barošana ar krūti. Dēlam gads un 2 mēneši un joprojām bieži ēd. Rezultātā man svars ir mazāks kā pirms grūtniecības, kā daktere izteicās - 2x pa durvīm jāienāk, lai pamanītu. Pati ēdu visu, kas garšo un daudz. Reizēm šķiet, ka trūkst sāta sajūtas, bet... :)Spēks - domās, ka laiks rit nežēlīgi ātri un jāizmanto šis kopā būšanas laiks maksimāli.

    AtbildētDzēst
  3. Būrvīga bilde!! Es gan neesmu māmmiņa, bet arī man derētu "atgūt formu", tā ka noteikti uzklausīšu Jūsus ieteikumus!

    AtbildētDzēst
  4. Varu piekrist par krūts barošanu un tās maģisko iedarbību uz apkārtmēru samazināšanos. Un tas ļoti priecē, pati pagājušajā nedēļā (3 mēneši pēc dzemdībām) piedzīvoju jaunās māmiņas mazo prieku - varēju ielīst un aiztaisīt! vecos džinsus:) Arī es esmu pēc būtības veģetāriete, bet šobrīd esmu mainījusi strikto nostāju pret gaļas neēšanu, jo man to tagad ļoti vajag. Kauli sāp un krakšķ, kad atceros uzēst gaļu, kaut kā vairāk spēka rodas un arī pašsajūta labāka. Es esmu novērojusi, ka arī ādāi tomēr patīk, ja uzturā esmu lietojusi gaļu. Piekrītu gan Tev, Santa, gan iepriekšējam komentāram, ka vingrot pietiek ar mazuli mājās. Kas to būtu domājis, pirms dzmedībām biju stingri nolēmusi atsākt pēc iespējas ātrāk sportot. Tagad nesanāk galvenokārt laika menedžmenta dēļ, bet ar lielāku azartu var "sportot pa māju", jo ar lielu vēderu bija aizmirsies, cik veikli var izlocīties mazgājot vannu vai sūcot putekļus zem gultas :)

    AtbildētDzēst
  5. Kāda ir tā bērnu - mammu joga? Vairāk rotaļa vai aktīva nodarbība?

    Bia - kauliem jau laikam kaļķi vajag - krītu jāēd ;) Man arī tā bija vienu brīdi, bet tad pats no sevis pārgāja.

    AtbildētDzēst
  6. Arī es balsoju par krūts barošanu, kas ir ne tikai nepieciešams bērniņam (bērniņam gads un vēl turpinu 2x dienā iedot pieniņu), bet arī ļoti efektīgs veids kā tikt no liekajiem kilogramiem. Es gan grūtniecības laikā ēdu ļooooooti daudz, rezultātā, protams, arī liekie kilogrami lika par sevi manīt. Mazliet ātrāk kā gada laikā esmu zaudējusi ap 23kg!!! un esmu atpakaļ vecajā formā. 3 mēnešus pēc dzemdībām sāku iet uz "Energie club" uz tā sauktajām apļa nodarbībām. Tur aptuveni 7 mēnešu laikā, ejot 2-3x uz treniņiem, zaudēju 10kg. Vasarā braucu ar velo (kopš bērniņš pats kārtīgi, stabili sēž - kopā to daram), skrituļoju kopā ar mazuli - bēbītis ratos un uz priekšu. Neesmu nevienu brīdi sev aizliegusi ko ēst - ēdu diezgan daudz un saldumus ar sev neaizliedzu :)

    AtbildētDzēst
  7. Uhh, man pēc dzemdībām līdz pirmsgrūtniecības svaram palikuši 4kg un tagad mazulim ir 9 mēneši, bet nav nogāji nost ne kilograms :) Baroju ar krūti ļoti cītīgi un plānoju to darīt vēl tik ilgi, cik mazulim tas labpatiks. Laikam jau vaina tajā, ka man viss garšo un rakstura stingrības attiecībā uz ēdienu nav. Tagad plānoju sākt apmeklēt aerobiku - kāda nezina, tāda slodzīte pēc kāda klusuma brīža fiziskajās aktivitātēs nenodarīs neko pieniņam? :)
    Vispār kādu laiku jau prātoju par koučingu ēšanas un fizisko aktivitāšu sakarā - varbūt kādai ir kas iesakāms?

    AtbildētDzēst
  8. ljoti labs raxts - paldies, jo tomeer redz ka mamma tu tachu neesi viena....
    kad nolemaam ka gribam beerninju man draudzene saka- galvenais, ka ir milestibas berninjsh, jo ta vajag lai ir smukas rocinjas, smukas kajinas, smukas actinjas.... man tas sšķita ļoti smieklīgi un arī ļoti mīļi :)... grūtniecības laikā nemainījās nekas ēšanas ziņā, nekad neēdu par diviem, vēdersbija ļoti mazs vajadzēja tik viena izmēra lielāki džinsi...krūtis gan bija milzīgas, kas man ļooooti nepatika.... vienīgā nepatīkamās lietas bij - nevarēju naktīs gulēt un pēdās bija krampji.... neatceros par svaru pilnīgi neko ehhh... dzelzs organismā trūka, uzņēmu papildus, kad ārstam prasīju par grūtnieču vitamīniem - viņa teica, ka tādi nav vajadzīgi, galvenais veselīgs uzturs un viss bija ok
    strijas nebija, varbūt gēni, bet regulāri lietoju avakado eļļu ķermenim, vienmēr, tā kā var būt, ka tas ir palīdzējis....
    dzemdības bija briesmīgas :) ar visām smieklu āzēm, elektroatsāpināšana un šprice mugurā, murgoju kko par kurpēm, jūtu līdzi manam vīram ha ha.... slimnīcā paliku tik vienu nakti, jo man nebija saprashanas, kāpēc man vīram ir atvaļinājums ja reāli nevar man palīdzēt.... mani sabiedināja, ka ja bērnam nepietiek piens, ja nav pietiekami paēdis, viņš var nepamosties, tāpēc pēclielām mocībām ar krūts barošanu un stresu, uzreiz jau pārgājām uz pudeli- ārsts neiebilde, teica, galvenais lai mamma nav stresaina....
    tagad gan svaru atceros, tas bija 49kg pēc pāris nedēlām, līdz pat lewis bija gadus vecs, un tad sapratu, ka tas ir par maz sāku ēst vairāk un nu esmu aizgājusi auzās, ēdu nepareizā laikā un daudz saldumu, kafiju esmu pasākusi dzert- bet ja, tam pielikšu galu, varbūt jau shodien, 54kg, bet man nepatīk, ieciklējusies esmu uz 51 ha haa...
    uz sporta zāli esmu bijusi vienreiz, kaut arī ir ā par brīvu, ko darbs piedāva...tagad, kad bērns iet bērnu dārzā, plānoju vairāk apmeklēt... laiks sev nav praktiski nekāds...nuuu esmu pieteikusies kursos un bērns, kad ju ir 3gadnieks tās lietas sāk izskatīties, ka mainās...uz labo pusi man, ir laika ko padarīt, ljoti pareizi pateici - palasīt un ezotēriskā literatūra tiešām palīdz sakārtot uztveri, sapņus sāku pieraxtīt....
    bet ja godīgi nesaprotu, kā mammas tiek galā ar diviem bērniem.... cepuri nost... varbūt, jo mums šeit nav nevienas vecmāmiņas...bet nu - dzīve taču ir skaista...vienīgais, ko tagad domāju ir, kāpēc grūtniecības periodā neizaudzēju matus to dabīgaj'krāsā, šķiet būtu tad bijis visvieglāk....
    un bilde jaaaa ļoti smuki jūs trīs..

    AtbildētDzēst
  9. atvainojos par kļūdām daudzajām - nav vēl rīta kafija izdzerta :)

    AtbildētDzēst
  10. Pirms dzemdībām svēru 56kg,pie 1,73 gara auguma, 9ajā mēnesī svēru 94kg,pēc dzemdībām sēru ~85kg,kaut meitiņa piedzima tieviņa un viegla. Pēc dzemdībām jutos drausmīgi,vispār nebiju apradusi ar savām aprisēm,jo domāju,ka bērniņš piedzims un tad jau viss būs kā agrāk.Grūtniecības laikā smērēju pretstriju krēmus,ko ieteica dakteris,solija,ka striju nebūs,man ģimenē nevienai stievietei nav bijušas strijas, bet man ir,domāju,ka no straujā un lielā svara pieauguma āda neizturēja slodzi.Meitiņu baroju līdz 1,2g,bet līdz tam ēdu maz, taču cik resna biju,tik biju,svars stāvēja uz vietas.Kas gan bija jodzīgi,jo manā ģimenē sievietes ir slaidas.Secināju,ka tas ir vairogdziedzeris,kas aktivizējies grūtniecības laikā, sajutu kaklā bumbuli un manas aizdomas apstirpinājās. Tagad,kad meitiņai jau ir 3 gadi,sveru 62kg,kas man šķiet ideāls svars priekš manis, vairogdziedzeris ir pazudsi(laikam tiešām hormonu iespaidā bija uzradies).Diētas es neieturēju,svars kaut kā pats samazinājās. vēders ir sarāvies,neskatoties uz strijām.Vispār pēc bērna piedzimšanas jūtos arī fiziski novecojusi par gadiem 5

    AtbildētDzēst
  11. ->Santai
    Par bērnu-mammu jogu. Varbūt, ka tā nav īsti klasiska jogas nodarbība. Bet vienalga, pirmo pusstundu mammas izpilda Hatha jogas asanas, mazuļi tai laikā vidiņā spēlējas. Otrajā pusstundā, kad mazajiem jau sāk palikt garlaicīgi, ņemam viņus klēpī un vingrojam, dziedam, rotaļājamies. Katrā ziņā mana mugura jūtas krietni labāk.
    Bet diemžēl tas nav Latvijā, kaut gan varbūt, ka arī LV ir tādas nodarbības.

    AtbildētDzēst
  12. Ja nemaldos Riga joga kopa ar mazulisiem notiek Labo sajutu laboratirija.

    AtbildētDzēst
  13. Mana problēma ir pavisam pretēja... Svars vienmēr ir bijis zem normas. Kad grūtniecības laikā pieņemos par 19kg, sapriecājos, ka nekad vairs nebūšu "kaulu kambaris", bet še tev nu bija - 3 mēnešus pēc dzemdībām izskatījos tā, it kā nekad nebūtu dzemdējusi. Un svars turpināja kristies. Beigās bija tā, kā te viena māmiņa rakstīja, ka 2x jāienāk pa durvīm, lai mani pamanītu. Pāris kg atguvu, kad beidzu barot mazo ar krūti (aptuveni gada vecumā). Lieki piebilst, ka ēdu visu un jebko - treknu, saldu, sāļu utt.

    Domāju, ka ļoti daudz ko nosaka tieši gēni. Arī attiecībā uz strijām. Kad savai dakterei uzdevu jautājumu, kuru pretstriju krēmu labāk lietot, viņa atbildēja, lai vispirms pajautāju savai mammai, vai viņai tās ir bijušas:) Un tā arī ir - nebija striju ne manai mammai, ne man.

    AtbildētDzēst
  14. Man ar svaru problēmas nebija, dzemdības -13kg un lieta darīta :). Bet tas kas mani satrauca un vēl ta īsti nav sagājis vietās, ir sejas āda, proti, kad pārtraucu mazo barot ar krūti (baroju līdz 1,5 gadam), tad pēc pāris mēnešiem uz sejas parādījās divaini izsitumi uz pieres un vaigiem, pie deguna. daktere teica, ka no hormoniem. Vasarā kļuva labāk, kad katru dienu smērēju zemenes uz sejas (zemenes it kā normalizē hormonus), bet nu atkal ir atpakaļ, ne tik traki, bet ir. Varbūt citām mammām ir kādas sejas skaistumkopšanas idejas pēc mazo piedzimšanas? :)

    AtbildētDzēst
  15. es laikam esmu "sliktais" piemērs. Lietoju dārgas un kvalitatīvas eļļas/krēmus, bet strijas pamatīgas- uz kājām, krūtīm, vēdera. Baroju bērnu ar krūti, bet svars nesamazinājās- pazuda tikai tik, cik mēneša laikā pēc dzemdībām :(
    Ar mani brīnumi nenotiek un daba nepalīdz, jācīnās pašai :)

    AtbildētDzēst
  16. ak jā, uz sejas pumpas bija un arī palika. Toties mati nekrita grūtniecības laikā :))

    AtbildētDzēst
  17. es te fiksi....
    ar savru viss ok, tik agrāk biju par 7 kg smagāka, a pēc 3 bērniem esmu kāda esmu. neko diži gr laikā nepieņēmos ar 3. tikai 8 kg, un sākotnējais svars bija mazāks kā ar pirmo.
    tā diētas nekādas, jā krūts barošana, ar trešo dēļ bērna nevarēju ēst neko kur kviešu milti ir piedalījušies un piena produktus. labi, ka vēl dzīva:D
    tā, ezotēriku un tml. es nelasu. Lasīju literatūru par bērnu audzināšanu un barošanu, veselību, attiistiibu.
    sejas āda, nu man sviests bija vienā gadījumā, tagad pēc trešā mazā, kā beidzu barot pilnīgi brīnumi ar ādu...palietoju tabletes hormonālās uzreiz palika labāk, manīs kas būs bez tām tagad...bet nu noteikti jālieto piemērota kosmētika, jākonsultējas ar dermatalogu.
    atkal aizmirsu google kontam paroli:P- Iveta

    AtbildētDzēst
  18. Briniskiga bilde!
    Grutniecibas laikaa man bija milzigs veders un nebrinos, jo mazais piedzima gandriz 4,5kg. Uzskaitee iestajos ar 58,, bet sobriid turas svars ap 60mit.
    Es nezinu, vai man palidzeja kruts barosana lidz 1,3g vecumam, bet svars ipasi nekritaas, tapec es saku apmekleet sporta nodarbibas. Paris reizes biju aizgajusi uz jogu ar mazuliem (labo sajutu labratorija), bet sapratu, ka loti gruti tomer tas ir (nav tik skaisti kaa izklausaas). Mazie rapo prom, tad kadam citam traucee, nikjojas, tad naak miegs, tad mans vai kads cits mazulis taisa troksni... pie mana berna aktivitates man tas vairaak bija apgrutinosi, bet ja nav citas iespejas, varbuut...
    Es lietoju dazadus kremusa, sakot no profesionaliem, beidzot ar dabijie, organiskiem. Strijas man nebija un nav, beet tas pateicoties adas elastiibai.
    Sobriid mani visvairaak uztrauc mani 4liekie kg..
    Santa - vai tev svars taa mainijas, kad partrauci galu lietot???
    Un vel - sejas ada. Pec pirmaa 1,5gada neguletajaam naktiim ada ir samociita, es pati izskatos nogurusi, ir paris kruncinas un zemadas asinsvadi saplaisajusi. nezinu, ko pasakt.
    esmu bijusi pie kosmetaloga, bet domaju, ka tas ir kas dzilaaks... saprotu, ka baigaa atputa un pilnvertiigs miegs tapat nesanaaks, tapec jadomaa, kas cits, kaa dabuut tonusu adaa.

    Un man arii patik ezoteriska literatura.

    Vel es pec 8ned kad berns piedzima, aizgaju uz vedera plastiku - 10nod. jasaka, ka tas man palidzeja, jo vedera ada bija loti izstaipita. es esmu tas tips, kam tievas kaajas, bet ar vederu jastraadaa. arii joprojaam. ta ka man ne krutsbarosana (diezgan ilgi), ne berna staipisana, aktivitates, nav devusas atpakal idealu formu.

    AtbildētDzēst
  19. Čau meitenes!

    Izlasot jūsu koment - dikti interesanti.

    Starpcitu, par matiem runājot - pēc pirmā bērna neizkrita, bet pēc otrā izkrita. Bet beidzot esmu tos izaudzējusi garākus, jo nekrāsoju. Izeju uz dabisko un ir rezultāts. Aaa nu vēl lieku matos apmēram 2 reiz nedēļā eļļu Dabur Vatika no krišnu veikaliņa - laba.

    Par gaļu - iespējams, ka tievums ir arī no gaļas neešanas. Tas noteikti nedaudz iespaido. Bet salātus tiešām ēdu 1 - 2 reizes dienā kā galvenās maltītes.

    Par sejas ādu - sāpīgs jautājums. Gribās to perfekto ādu, bet tā man ir tikai periodiski. Šobrīd ir ok. Nelietoju nekādu īpašo kosmētiku, tikai mazgāju seju ar bērnu ziepēm no rīta un vakarā un dekoratīvo kosmētiku pēc iespējas mazāk. Mazliet uzlabojumi ir.

    Par sportu - nezinu vai aktīva slodze samazina piena daudzumu?! Kāds zin?

    AtbildētDzēst
  20. Paldies par labajiem vārdiem bildes sakarā. Foto tapusi pirms gada, kad nācām laukā no Stradiņiem. Andrejam 3 dieniņas.

    AtbildētDzēst
  21. Slodze var samazinat piena daudzumu. Tiesi ta iemesla del es griezos pie trennera, lai sastada man specialu programmu, atbilstosu pulsam un spejaam. Man galvenais bija nostiprinat muguru, jo mazulis jau klust arvien smagaks, ka ari attistiit ieksejo stingrumu, lai viss savacas savas vietas.
    Pati esmu pieredzejusi, ka ne tikai fiziskaa slodze, bet ari emocionalaa - velme dariit kaut ko citu un vairaak, mani noveda pie piena samazinasanas. Tapec es atmetu pirmo pusgadu nost pavisam citas lietas un veltiju sevi tikai mazulim. Tas attaisnojas piena daudzuma ;)

    AtbildētDzēst
  22. Pēc pirmajiem diviem bērniem es biju tievāka nekā pirms pirmā bērna dzemdēšanas, riktīgi bija nodzenājuši. Neko speciālu nedarīju, ēdu tā saucamajā 'dežūrcūkas' režīmā (=māte izēd to, kas bērniem palicis pāri, ļoti nepareizi, nerekomendēju), nesportoju. Baroju ar krūti līdz gadam.

    Taču pēc trešā gan viss tik viegli nenotika, vēl tagad, 8 mēnešu pēc dzemdībām neesmu atguvusi pirmsdzemdību svaru, un pāris liekie kg jau nebūtu trakākais, bet tonusa trūkums un 'pelmenīguma'sajūta. Mēģinu skriet, iet uz jogu, bet ar 3 bērniem un regulāri komandējumos braucošu vīru diezgan grūti kaut kādu regulāru grafiku ieviest. Jāsaka gan, ka ar krūšu apkārtmēru esmu apmierināta - tas varētu tāds arī saglabāties :) <Liene

    AtbildētDzēst
  23. Liene, tev laba humorizjūta!

    Par "dežūrcūkas" terminu vēl nebiju dzirdējusi. Funny! I like!

    AtbildētDzēst
  24. Santa, kādus salātus Tu ēd un kur iegādājies? Tagad vasarā/rudenī ir vielgāk ar dārzeņiem, bet reāli ziemā/pavasarī bail ēst veikalu dārzeņus un tad sanāk pārtikt no graudiem :)

    AtbildētDzēst
  25. Uzdrīkstos jautāt- cik gara esi? :)

    AtbildētDzēst