ceturtdiena, 2011. gada 9. jūnijs

Ciemos pie Barbijas. / *Visiting Barbie.


Vakar t/c Spice Home tika atklāta izstāde, kas veltīta kulta lellei, Barbijai. Teikšu godīgi - uz šo pasākumu gāju ar lielu interesi, varbūt pat lielāku nekā četrgadīgā meita Maija. Vērojot izstādes norisi secināju, ka pasākums tomēr vairāk domāts mammām un nevis meitām, jo ap stendiem kuplā skaitā pulcējās meitenes, kurām sen jau pāri padsmit gadiem... Atklāšana bija ieturēta Barbijas stilā skanot I'm a Barbie girl in a Barbie world. Life in plastic - it's fantastic! 

*Yesterday in shopping center Spice Home, an exhibition devoted to the doll Barbie was opened. To be true, I must say that I was much more interested in this event, than my 4 years old daughter Maya. Watching the exhibition, I really noticed that this event is more for moms, than daughters, because a lot of girls, who for many years already are not in their teens, gathered around the stands... The opening was withheld in Barbie style, with the sounds of I'm a Barbie girl in a Barbie world. Life in plastic - it's fantastic!



Dažas slavenas Barbijas. / *Some famous Barbie dolls.




5 jautājumi Barbijai. / * 5 questions for Barbie.

Kā Tevi sauc? / *What is your name?
Barbie Millicent Roberts.

Cik Tev gadu? / *How old are you?
52.

Kur Tu piedzimi? / *Where were you born?
ASV.


Kā sauc Tavu mammu? / *What is your mom's name?
Ruth Handler.


Cik Tu esi gara? / *How tall are you?
29 cm.

Pirmā lelle Barbija. / *First doll Barbie.

Pasākumu atklāj latviešu Barbija Dace Dēnava un t/c Spice direktore Iveta Lāce.

Pirms. / *Before.

Pēc. / *After.

5 jautājumi Kenam. / *5 questions to Ken.

Kā Tevi sauc? / *What's your name?
Ken Carson.

Cik Tev ir gadu? / *How old are you?
50.


Cik Tu esi garš? / *How tall are you?
30 cm.


Kurā gadā plastmasas frizūras vietā parādījās "īstie" mati? / *When did you first appear with "real" hair?
1973.

Kas ir Tavs labākais draugs? / *Who is your best friend?
Alan.

Barbiju pasaule. / *Barbie world.

Šāda Barbija man bija, bet... / *This Barbie I got...

... šādu Barbiju es gribēju. / *...this Barbie I wanted to have.

Barbijas saka Atā - Atā! / *Barbies say Bye - Bye!

T/c Spice Home izstāde apskatāma līdz 10. jūlijam. / *The exhibition is open till July 10th.

5 komentāri:

  1. Man tomēr liekas, ka Bārbijas ir zem tava bloga līmeņa, sorry! Tās simbolizē mazu meiteņu pārseksualizēšanu, stereotipisku sieviešu tēlu, kas noved pie anoreksijas un pašapziņas trūkuma, plastiskas vides, kas ir uz Jūs ar ekoloģiju etc. Un tās nav manas slimās feministiskās iedomas, tas ir fakts, skat.grāmatu How Cinderella ate my Baby iekš Amazon

    AtbildētDzēst
  2. Šoreiz Linda runa nav par to vai Barbijas ir mana bloga līmenī. Stāsts ir par lellēm, kuras ir teju katras meitenes spēļu kastē. Man tādas bija, arī meitai ir... Izstādi apskatīju kā mākslas formu un Barbijas uztvēru kā instalāciju objektus - to bija simtiem un man bija interesanti. Šis arī ir funny - http://www.anii.lv/2011/05/17/lelles-lielajam-meitenem/

    p.s. Uzskatu, ka Tev ir taisnība par steriotipiskajiem tēliem. Un grāmatu apskatīšu. Paldies par ieteikumu!

    AtbildētDzēst
  3. Oi, šo es biju redzējusi - biedējoši dzīvelīgi izskatās tās bārbiju ķermeņa daļas! Ar Bārbijām ir tā, ka, kamēr atražosim viedokli, ka viņas ir tiiiik smukas, bet nerunāsim par to, ko tās nodara mazu meiteņu psiholoģijai, nekas nemainīsies. Tai pat laikā, šis nav mājiens uz to, ka tu vai tava meita esiet traumētas tāpēc, ka jums bija bārbijas :) Jo traumēti savā ziņā esam visi caur popkultūru un ideālo sieviešu Cosmo standartiem. Es arī neesmu līdz galam objektīva, jo man varbūt tā ir bērnības trauma, jo mamma man bārbiju nenopirka ;p

    AtbildētDzēst
  4. Man gan šķiet, ka tā pārmērīgā satraukšanās par bārbijām ir muļķīga. Nu neviena normāla meitene spēlējoties ar lellēm nedomā - redz, kādas viņas tievas un es neesmu. Muļķības. Bērni vecumā, kad lelles ir aktuālas par liekā svara jautājumiem un seksualitāti nedomā tā kā to dara cilvēki apzinīgā vecumā. Man bērnībā bija ne viena bārbija vien, traumas sevī neredzu.
    Par rakstu paldies, man patika. Gribētu aiziet pati arī, ja vien būtu Latvijā.
    Elizabete

    AtbildētDzēst